Hajk

Kom nyss hem. jag kan säga att det var en trevlig kväll i skogen.
Det var en väldigt dålig väg dit och hoppet om att pojkarna hade hittat
ett ställe som fungerade var inte så stort. Tillslut kom vi fram till destinationen,
och det var den perfekta tältar platsen. Detta förvånade oss flickor väldigt eftersom vi är
vana att pojkarnas uppfinningar och rekomendationer är kassa.
Vi grillade iallafall och pratade väldigt mycket.  Endel badade,
malin, jag, reb, sofia och hanna.
kan berätta att det var svinkallt. självklart så var
jag och reb vågligast och åkte ut med båt och hoppade sedan i och simmade
in till land igen. Hur smart denna idé var kan man ju diskutera eftersom man
fick värsta choken och kunde knappt andas. när det var dags att sova så frös
i princip alla och sov i en stuga istället. där var det varmt och vi hajkade på
flera olika ställen i stungan. Vi hittade det perfekta hajk stället och när man
hajkar finns inga regler. eftersom det var regellöst så gick vi ut och placerade
ett x antal stinkbomber (även kallat bajsbomber så ni kan ju gissa hur detta luktade.)
utanför och i tältet som några låg och sov i. ( inklusive hanna och melina).
Melina och åse kom in, dom luktade illa..  dock så låg hanna och albin kvar
i tältet och sov som små barn. ca klockan 5 tyckte malin och reb att det var
dags för lite brännboll,. (igen) men ingen ville spela. endel surnade till och
for hem tid 5 tiden. svingit alltså. och jag kan gissa att det kändes
förbannat onödigt hahahah? själv sov jag gott bredvid en svettig högge och reb.
tidigt på morgonen (klockan 12) så for william, hanna och josef hem på sina räzermopeder.
jag, reb, sebbe och johan var då kvar. vi städade och for på upptäcksfärd. vars är hemligt.


 

förklaringen till de understrukna orden är att dom är lite svårare, vg nivå nivet.

/mattis

TJIPP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0