Stekardag

Även denna dag har bjudit oss norrbor på en underbar dag med sol och stek. Jag vaknade denna morgon av ett sms sådär vid tio snåret. Jag tänkte: ska jag orka kolla vem det är som skriver. Det slutade med att jag blev så otroligt nyfiken så att jag öppnade det. Där stod det ska vi träffas om 30 min? Jag blev en aning överumplad, eftersom herr myra kvällen innan sagt att han skulle till sin stuga tidigt på morgonen.

Jag blev ändå glad eftersom jag planerat att göra tråkiga skolarbeten som Vittula och so-arbetet med Rikard under denna dag. Dagen tillbringades alltså med min älskling till ungefär tre. Under den tiden hann vi gå en promenad, steka på studsmattan, spela badminton, köpa glass, äta mannagrynsgröt och sedan kött och potatismos. Oj jag glömde att det blev ännu mera stek! :D

När älskling hade farit så begav jag mig iväg till mormor, där blev det kladdkaka och hallonpaj. När jag låg ute i solen efter denna fantastiska smakupplevelse och läste tidningen så ringde vår flamma. Hon var påväg till Boliden för att köpa glass. Jag tänkte, ah men vad i tusan nu slår jag på stort och hakar på, lite extra stek skadar inte. Dock var jag mätt och var inte särskilt sugen på glass, men trevligt var det i vilket fall.
Efter detta har dagen fortsatt med att plugga, robinson, film och onyttigheter.
Nu ska jag lägga mig och se lite mera tv. :D Ha det gott vänner,!


Jag tycker om dig mannen :)

/ Melbor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0