back in buis.

nu är jag tillbaka från götet, känns skönt. Om sanninen ska fram har jag varit hemma ganska länge men jag har ätit frukost, pratat med far min och läst alla inlägg jag hunnit missa under min storstadsvistelse. Men nu är jag redo att blogga.
jag kan sammanfatta helgen såhär: KESETEE! (är dock inte säker på stavningen)

onsdag: åkte vi tåg enda tills det blev torsdag
torsdag: åkte vi mera tåg, enda till klockan blev ca halv 2. Då for vi på skolan och packade upp, duschade och åt och sedan åkte vi paddanbåt, det sög. Gustav passade även på att göra några dansmoves på gatan. Sen var det fritt så då for jag, jenny, moa, eric, gutte, viktor, elle och hasse på macke donkan och åt mat, seen gick vi lite vilse när vi skulle hem men kom oss ändå till skolan efter ett tag. På kvällen stylade vi pojkarnas frisyrer och sen var det styrkeuppvisning, bänkpress med alle, armhävningar med varann på ryggen osv. också lekte vi "jag har aldrig", då fick man veta en hel del nytt om sina klasskamrater ;)
fredag: var det shopping hela förmiddan och jag hittade en hel del. bl.a en lång skjorta (typ sveriges skönaste) två linnen, en tröja, en kofta osv. Hittade även ett par skor för 250 spänn :D  sen var det lunch/middag på skolan och sen bar det av på Liseberg. större delen av tiden stog vi i kö, men vi hann iaf åka kanonen, balder, spinrock, tågen och dom där båtarna som jag inte vet vad dom heter. och i spökhuset gick vi. Tyvärr hamnade jag med en annan grupp och fick gå först, det sög. Det var inte alls läskigt... Efter det åkte vi hem  och på natten minns jag inte vad vi gjorde :O
lördag: var det frivilligt på förmiddan, några åkte och badade och vi gick på stan igen. jag var pank så jag köpte bara skorna men alla andra var ganska duktiga på att handla. och eric som inte hittade nånting på fredag fick köpa sig en massa fint oxå :) sen på kvällen var tanken att vi skulle fara på universeum men det blev inte av så då vart det liseberg igen ist. Då åkte vi höjdskräcken, uppsvinget, flume ride, och balder och spinrock igen. något som är väldigt viktigt att nämna är att eric äntligen fick vinna något, nämligen en kesetee! (en mjukisgroda, det säger väl sig självt?!) och han blev våran maskott :) På aftonskvisten var det heluimprat som gällde :)
söndag: då var det bara att kliva upp och packa ihop äta och fara i princip. på tåget till sthlm var det lugnt, men det blev livat från sthlm till bastu föra vi satt breve nå burträskare som tyckte väldigt mycket om att prata. Jag jenny och moa hade två pakter; att vi inte skulle äta nånting under hela tågresan och att vi inte skulle sova på hela resan, men jag och jenny bröt båda. ca 1,5 timme sovde jag. Men moa är en kämpe och klarade båda avtalen! :) kl 04.15 anlände vi till bastu och ca 05.30 var jag hemma.

Här kommer lite bilder från helgen, men låångt ifrån alla.
                                                                                                                                                                  
fyfaan vilken tid det där tog ! :O
men det var det väl värt med tanke på vilka fantastiskt fina bilder det är:)

nä nu ska jag dra mig ut på en promenad och börja fundera på vilka ämnen jag ska ta upp här på bloggen ill helgen då hela mathalina-gänget (utom jag då) + gästbloggar-papparazzi-reb far till göteborg och lämnar bloggen i mina händer!

/ Linnea

Kommentarer
Postat av: Anonym

SNYGGA ;D

2009-05-25 @ 13:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0