fredag den 13e

Ja dagen såg helt klart lovande ut fram till ungefär 7, jag hade verkligen stora förhoppningar om att jag skulle klara dagen. men nej.
Eftersom att jag känner mej generös idag tänkte jag bjuda på en topp-tre lista av dagens värsta händelser...

 3


Jo på tredje plats kan vi hitta en ganska vanlig men alltid lika irriterande händelse, man ställer sej i duschen och varmvattnet är GONE, menmen de kan hända även den bästa...

2

 andra platsen kräver dock lite färre fungerande hjärnceller för att man ska lyckas med. Så här ligger det till. Under resan tillbaka till boliden fick jag för mej att tända lyset i bussen, men nog fan hittar jag av stoppknappen mitt i mörkaste varuträsk.
Men vadå, vem har inte drömt om att spendera en fredagkväll ute i varuträsks vilda skogar?

Här har vi platsen jag tänkte fördriva min fredag,
men jag styrde dessvärre upp den idéen just innan det var försent, ja tar de en annan kväll...



1

 och nu till den efterlängtade första platsen. Dagens stora händelse. Håll i er nu, jag och malin drog ner på ladan, (bolidens centrum) efter vi hade kommit från stan. En liten stund innan vi ska bege oss därifrån dyker en pojke upp. Av tidigare erfarenheter vet jag att detta är en mycket oskygg varelse, (typisk andraklassare)
han slår sej ner med oss, drar igång med svordomar, och tjejslag. Vid det tillfället känns det som situationen är under kontroll. När denna pojke börjar slita i håret känner jag att det är dags att byta plats med malin. Sagt och gjort, detta konsept håller i kanske 40 sek, sen reser sej killen upp och jag tänker att han ska sätta sej bredivd mej igen. Men NEJ, han drar en snorloska i ögat på mej, min första tanke är att gå på medfödd instinkt och ha ihjäl killen på plats, men vid lite betänkestid lämnar jag originalplanen och nöjer mej med att lägga en väl vald ramsa av barnförbjudna ord och lämna hockeyn för den kvällen.

 
och här har ni honom... skenet bedrar ska ni veta!


trotts allt överlevde jag denna otursdag, och nu är det ju endast 39 min kvar till att jag blir ett år äldre.
Vilket jag även ser som en nystart, jag ska lägga detta bakom mej och förtränga alla dessa traumatiska upplevelser.

/Hanna

Kommentarer
Postat av: mattis

hahhaa, hejja edvin!

2009-03-13 @ 23:30:55
Postat av: malin

haha, du glömde ta med att ditt kort slutade fungera ;D

2009-03-14 @ 11:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0