Efter söndag kommer dödens dag!

Idag har jag och Jonatan sovit ut rejält, precis som igår! Efter vi fikat en enormt kladdig frukost begav sig Jonte till malmbacka för att köpa en cirkus biljett eftersom han aldrig gått på cirkus under hela sitt liv. När han köpt biljetten kom jag och hämtade upp honom och sedan fortsatte vi vidare till stugan. Där har vi spenderat dagen med att fiska, bada och sola. Fisken var en aning svårflörtad, men ett par små fick vi.

Linus och Jonte passade även på att limma ihop en död mört med en levande abborre(med superlim).
Till en början levde den stackars mörten, sedan fick den ögonen utslitna levande. Inte dog den för det. Efter Jonatan slitit ut mörtens ögon sa Linus:
-Det här är en mört som simmat bört!
Sedan ville Linus ha nytt bete eftersom hans mask var rutten så han tog mörtens svans. Nu fick denna mört tyvärr se sitt liv passera. Han orkade tydligen inte med smärtan så han gick bort. Nu kommer lite bilder från dagens fisketur!
   
 
Ikväll efter Jonatan har sett cirkusen så ska vi tillbaka till stugan för att fiska. Jag hoppas på att vi kommer att få lite större fiskar då ;) Dem är så roliga att disikera(som min bror skulle ha sagt) Min bror älskar nämligen att undersöka fiskars inävor m.m.
 Sen så ska vi hem och sova för att jobbat kallar(därav dödens dag).

/Melina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0