Nalovardo

Jag måste få ursäkta mitt urusla beteende här på bloggen. Jag uppdaterar urkast och jag klagar bara på allting. Men tyvärr tänkte jag fortsätta med klagandet även idag! (inte så förvånande kanske)

Igår var Jag, Frohm, Sullen, Virre och Jocke hos MoapoaBarbapappa och badade tunna :)
Mke trevligt må jag säga. Sen så när vi väl fått oss i säng så tycktes väckaren ringa på stubinen och det var dags för mig att stiga upp. (07.50=lovely)
Min familj + min fasters familj skulle nämligen fara och åka slalom i Nalovardo, (hoppas det där blev rätt nu) som ligger en och en halv mil utanför Sorsele.  När vi kommit dit hade solen hade försvunnit förgott. Eller det var det vi trodde!

Men efter ett tag kom solen fram och det blev underbart väder, så det ska jag inte klaga på. Däremot backen ska jag klaga på som tusan. Jag skämtar inte då jag säger att det var modd överallt! Jag gav upp efter andra åket som tog mig ungefär 1 timma att åka eftersom jag kom in på en opistad backe tillsammans med mina hurtbullar till föräldrar. Jag som jämt använder mig utav en framåtlutande stil störtar rakt ned en meter under snön och sitter fast som berget! När jag väl fått mig loss och tagit mig upp ur hålet, (utan att ha lyckats med att bryta några ben)så åker jag två meter och fastnar på precis samma sätt. Min far står och asgarvar åt både jag och mamma som försatt oss i likadana situationer. KAOS kan man sammanfatta det som! Efter detta hade jag slut energi så jag satt mig i kojan resten utav dagen och solade. FY tusan vad hemskt det var, jag skämtar inte så jag säger att mina ben fick böja sig en aning mer än vad som egentligen ska vara möjligt!

På hemvägen fläskade vi i oss fantastiskt goda pizzor, men dessvärre sitter jag nu här och luktar TURK!
Inte gott är det :(


/ Melly!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0